Πέμπτη 19 Απριλίου 2007

Ενθύμιον Φολεγάνδρου, θέρος 1996, part I










Καλοκαίρι του 1996 έχω πάει στη Φολέγανδρο. Στην παραλία του Αη-Νικόλα κάποια μέρα, βρίσκω δύο φιλμ πεσμένα κάτω από ένα αρμυρίκι. Ρωτάω ποιού είναι, απάντηση δεν παίρνω. Όταν τα εμφάνισα στην Αθήνα κατάλαβα ποιού ήταν, των δύο εικονιζόμενων ακριβώς από πάνω, μάλλον Ιταλών. Καταπληκτικά τοπία, φωτογραφημένα με πολλή αυτοπεποίθηση και τεχνική γνώση. Κάθε καρέ του φιλμ είναι διαφορετικό, ο φωτογράφος δεν χρειάστηκε καν να ξαναφωτογραφίσει με διαφορετική εκφώτιση. Το ταξίδι που καταγράφουν πρέπει να είναι στη δυτική έρημο της Κίνας (ναι, την Τακλαμακάν, που τόσο γουστάρει ο Λιακόπουλος) , τα βουνά πρέπει να είναι είτε τα Καρακοράμ (νότια), είτε το Παμίρ (δυτικά, στα σύνορα με το Πακιστάν). Οι πόλεις, αυτή με τις κληματαριές πρέπει να είναι το Τουρπάν, το «μαργαριτάρι της Ερήμου», στην επαρχία Ξινγιάνγκ, που αποτελεί το (δυτικό) 1/6 του εδάφους της Κίνας. Η πόλη με το παζάρι πρέπει να είναι το Ουρουμτσί (πρωτεύουσα της επαρχίας Ξινγιάνγκ) ή το Κασγκάρ.
Κι έτσι γύρισα από τη Φολέγανδρο, με φωτογραφίες από την Κίνα. Ο φωτογράφος, που τα εμφάνισε, και που πάντα κοίταγε τις καλοκαιρινές μας φωτογραφίες να δει κάνα βυζάκι ή κάνα μ'νι, έμεινε κάγκελο! Δεν με είχε για τόσο πολυταξιδεμένο...

Films lost by unknown european couple and found by me undeveloped in Folegandros Island, Aegean, Greece. Photos picture western China cities and villages, mountainus landscapes in Pamir or Karakorum.

29 σχόλια:

mario είπε...

Καταπληκτικό...
Ήξερα ότι θα υπήρχε λογική εξήγηση που έτσι ξαφνικά απέκτησε η Φολέγανδρος ψηλά χιονισμένα βουνά..
Αυτό που θα είναι το πραγματικά απίστευτο είναι να πέσουν οι Ιταλοί ταξιδευτές στο ημερολόγιό σου....
μέρα καλή σκύλε

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Ναι, τους καημένους...
Ταξίδεψαν τόσο μακριά για να χάσουν τις αναμνήσεις τους τόσο κοντά.
Και υπήρχαν κι άλλα έξι φιλμ πεσμένα κάτω από το αρμυρίκι, που τα μάζεψαν κάποιοι άλλοι...

ou ming είπε...

Για να κλείσει αυτή η ιστορία, πρέπει τώρα να πας στην Κίνα και να αφήσεις μερικά φιλμ από τη Φολέγανδρο.

αερικο είπε...

Περιεργο θα πρεπει να ηταν το συναισθημα μολις τις εμφανισες..
Καλησπερα!

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

@ αερικό: μόνο περίεργο;

@ Ου Μινγκ: Πρέπει, λέτε, ε;
ΥΓ τους ιταλούς Γου Μινγκ, τι τους έχουτε; Συγγενείς;

ou ming είπε...

Όχι, καμία σχέση. Το φυσικό κομμάτι μου βαστάει από τους Γουλανδρίνγκ. Το ιντερνετικό από τους Ου Λινκ.

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Α, κρίμα...

http://www.wumingfoundation.com/

ou ming είπε...

Κάτι τέτοιες απαντήσεις δίνουν οι Ου Λινκ πρέπει να σας πω.

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Ου Λινκ... Σαν την 11η εντολή ακούγεται, μετά το «Ου φονεύσεις, ου κλέψεις κλπ»

Kwlogria είπε...

Πω πω.. Δεν υπάρχει χειρότερο να χάσεις τα φιλμ από ταξίδι.. Κι εγώ έχω χάσει και έκλαιγα σαν ηλίθιο πόσες μέρες...

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Γι' αυτό εγώ το γύρισα στα ψηφιακά. Βαραίνει λίγο το λάπτοπ αλλά κρατάς καβάντζα...

ΠανωςΚ είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Μα τι μου λε', ρε Πανωκάτε;
Σοβαρά με έχεις εμένα για άνθρωπα που θα ποζάριζε σε κρεμαστή γιόφυρα, αγκαλιά με Ουιγούρα εντόπια;
Που θα πήγαινε σε χώρα με χωρίς μπίρα;
Έλα σπίτι μ' να σου δείξω τα φιλμάκια!

ΠανωςΚ είπε...

(Το είπα και το 'κανα και αυτοκατέστρεψα το προηγούμενό μου κόμεντ!)

Πάντως, πέρα από την πλάκα, παρότι πλέον βγάζω και εγώ -κακές- φωτογραφίες από τα ταξίδια μου, νομίζω πως το χειρότερο είναι να χάσεις τις εικόνες στο μυαλό σου από τον τόπο που επισκέφτηκες. Από την Καππαδοκία, ας πούμε, δεν έχω τίποτες. Ωστόσο θυμάμαι τα παντα.

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Ο Χριστός και η Παναγία!

Ο ΠάνωςΚ. έγραψε «Εγω εξακολουθώ να μην πιστεύω τίποτε... Αν δεν πάω και δεν δω με τα ίδια μου τα μάτια...
Και σε ακριβώς έξι λεπτά αυτό το κόμεντ θα αυτοκαταστραφεί.
» και μετά το μήνυμα εξαφανίστηκε!
Και γράφει «Comment deleted, This post has been removed by the author.
Πώς το 'κανες αυτό, ρέι;

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Όντως, τις μνήμες πρέπει να κοιτάμε και όχι τις φωτογραφίες.
Τολμάω να σου αντιμιλήσω, τώρα που αυτοκαταστρέφεις τα σχόλιά σου στο μπλογκ μου;

ΠανωςΚ είπε...

Είμαι ιλουμιΠάνως!
Βρε Σκύλε μ', εσύ με κάνεις πλάκα; Δεν το ξέρεις ότι μπορεί ο καθείς με βλογερ ακάουντ να σβήνει τα δικά του και μόνο σχόλια, εφόσον δεν του αρέσουν;
Αμ, εσύ το άλλο πώς το κάνεις; Αφού εγώ το αυτοκατέστρεψα, εσύ πως μπορείς και το αναδημοσιεύεις;

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Σωβρακολογείς;
Τόσο απλό είναι;
Εγώ έχω κάνει ρύθμιση να τα λαμβάνω και σε η-μέιλ, οπότε το έκανα κόπιπέιστ από 'κει...
Ναι, ε;

ΠανωςΚ είπε...

Εγώ αυτό το κόλπο με το ημέηλ μπορεί να μην το διαθέτω, αλλά έχω την εντύπωση πως αυτοσχολιοκαταστρέφεστε στου Διασέλου;

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Μ' έπιασες!

Kapetanios είπε...

Εγώ δεν λέω τίποτα.
Θα τα πούμε στο αγελαδοκούρεμα ( κοντά είναι)

YO!Reeka's είπε...

α τι καλά που εμφάνισες τα φιλμ

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

@ kapetanios: τι 'ναι το αγελαδοκούρεμα, βρε; Και σε τι χρειάζονται οι σκύλοι;


@ Γιωρίκα: σιγά μην δεν τα εμφάνιζα! Κατά βάθος είμαι λίγο ηδονοβλεψίας και μου αρέζει να ρίχνω κλεφτές ματιές στις ζωές των άλλων.

patsiouri είπε...

Πώ πώ, κι εγώ τους λυπήθηκα τους καημένους...

Νομίζω όμως πως πρέπει να αισθάνθηκες τεράστιο δέος πηγαίνοντας να εμφανίσεις τις ξένες φωτογραφίες, κι εγώ έτσι θα ένιωθα...όμορφη η προσδοκία του αγνώστου...

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Δέος;
Πηγαίνοντας, όχι.
Ερχόμενος (με τις εικόνες ανά χείρας!), σίγουρα!

Ανώνυμος είπε...

Υπέροχες φωτογραφίες. Ίσως κάποια στιγμή ψάχνοντας οι Ιταλοί σου στο νετ να πέσουν πάνω σε κανένα γουγλ στις μνήμες τους. Lost fotos...λες να υπάρχει κανένα τέτοιο σάϊτ;

Ανώνυμος είπε...

Τι εκπληκτικό ταξίδι ήταν αυτό!

Αντί να πας σε ένα κυκλαδονήσι ή έστω σε μια κινέζικη έρημο ταξίδεψες στο βλέμμα ενός άλλου ανθρώπου!

Γουάου και ξανά-μανά γουάου!!!

Ανώνυμος είπε...

Εκπληκτική ιστορία.

Αλλά ένα πράγμα δεν κατάλαβα. Όλες αυτές τις τοποθεσίες που αναφέρεις πού τις βρήκες; Ε... και το google map έχει τα όριά του. Άσε που τα βλέπεις όλα από πάνωθε. Άρα;

Να σε στείλω κι εγώ μια φωτογραφία μου, να με πεις πού ήμουν, γιατί έχω ο ίδιος ξεχάσει; (!)

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

@ Δώρα Τσ.: ιδέα δεν έχω. Πάντως άμα (τώωωωωρα!) θυμηθούν να βάλουν στο γούγλη κάποιες απ' αυτές τις λέξεις, εδώ θα 'ρθουν...

@ Μπαμπάκη: ναι, ήμουν πάνω από τον ώμο τους, όσο ταξίδευαν. Και πού να είχα κρατήσει και τα έξι φιλμ που βρήκα στην αρχή και τα έδωσα σε κάτι πιτσιρήδες-χαβαλέδες που μου είπαν «Δικά μας είναι!» όταν άρχισα να ψάχνω σην παραλία. Διότι εγώ τουλάχιστο τα εμφάνισα...

@ Στυλ-Ιλλ-Σουνγκ: όπως θα ξες καλύτερα από μένα, εκτός από το ίντερνετ υπάρχουν και τα βιβλία. Και εν προκειμένω το βιβλίο «Στους δρόμους της Κίνας» της κας Λολίτας Γεωργίου, ξεναγού στο επάγγελμα και ταξιδεύτριας στην ψυχή. Το ξαναξεφύλλισα (έχοντας μια γενική εικόνα στο μυαλό μου τι περίπου αναζητούσα από τα βουνά+μουσουλμάνους κινέζους+έρημο) και βρήκα αυτές τις πλεροφορίες.
Μην στείλεις φωτογραφία: Κουφονήσι.